A A A

Podstawa prawna: Rejestr instytucji kultury, dla których organizatorem jest Gmina Dębica, prowadzony jest na podstawie art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz.U. z 2012 r. poz. 406 t.j.), zgodnie z rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 stycznia 2012 r. w sprawie sposobu prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury (Dz.U. z 2012 r. poz. 189).

Opis: Rejestr instytucji kultury

Sposób udostępniania danych zawartych w rejestrze:

1. Rejestr ten prowadzi Urząd Gminy Dębica, ul. Stefana Batorego 13, 39-200 Dębica

2. Złożenie dokumentów: Sekretariat (I piętro) w godzinach pracy urzędu lub e-mail: urzad@ugdebica.pl 
Wszelkie dodatkowe informacje dotyczące wydania odpisu z rejestru instytucji kultury można uzyskać: pok. nr 27 (II piętro) lub pod nr tel.146803337. Zgodnie z § 10 ust.1 Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 stycznia 2012 r. w sprawie sposobu prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury.

3. Rejestr, informację o rejestrze oraz sposobie udostępniania danych w nim zawartych zamieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie organizatora.

4.  Dane zawarte w rejestrze udostępnia się przez:
a. otwarty dostęp do zawartości rejestru;
b. wydanie odpisu z rejestru albo księgi rejestrowej.

5. Udostępnianie danych zawartych w rejestrze w formie, o której mowa w ust. 2 pkt 1, jest bezpłatne i odbywa się przez stronę Biuletynu Informacji Publicznej organizatora.

6. Każdy ma prawo przeglądać w godzinach urzędowych akta rejestrowe oraz księgi rejestrowe instytucji kultury.

7. Organizator prowadzący rejestr instytucji kultury wydaje urzędowo poświadczony odpis każdemu, kto zwróci się z wnioskiem o jego wydanie.

8. Wydanie urzędowo poświadczonego odpisu z rejestru albo z księgi rejestrowej następuje na wniosek, w terminie 14 dni od otrzymania wniosku i zgodnie z art. 1 ustawy o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2020r. poz. 1546 poz. 1546, 1565, 2023 i 2369 oraz z 2021 r. poz. 72, 694, 1000 i 1718 ) od każdej pełnej lub zaczętej stronicy podlega opłacie skarbowej w wysokości 5 zł.

Wpłat z tytułu opłaty skarbowej za wydanie poświadczonego odpisu z rejestru albo księgi rejestrowej  można dokonywać w kasie Urzędu lub wnieść na konto: Pekao SA 55 1240 4764 1111 0000 4866 0402

9. Wnioskodawca zobowiązany jest dołączyć dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej nie później niż w ciągu 3 dni od chwili powstania obowiązku jej zapłaty (chwila złożenia wniosku o wydanie odpisu). Dowód ten może mieć formę wydruku potwierdzającego dokonanie operacji bankowej, zgodnie z § 3 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (Dz. U. z 2007 r. Nr 187, poz. 1330).

Pliki do pobrania

Ostatnia modyfikacja: 23-09-2021 09:15
Utworzone przez: Krzysztof Kocoł
Opublikowane przez: Krzysztof Kocoł
Zapisano